Guns in El Salvador

In a blog post titled Armed to the Teeth in El Salvador, Michael Allison quotes statistics about firearms in El Salvador, originally reported in ContraPunto:
  • More than 75% of the country's homicides are committed with firearms.
  • Every 3 hours someone is killed with a firearm.
  • It is estimated that about 500,000 weapons, legalized or not, are held by the public.
  • More than 57% of the fatalities are people aged 15 to 29 years of age.
  • Since the end of the war in 1992, El Salvador became the 7th largest importer of weapons worldwide whose main market is the United States.
There has been a gun control law introduced in El Salvador's National Assembly which Allison classifies as a "good start" to addressing the prevalence of gun violence. It's not clear that such a law will pass.

Comments

vee said…
So sad. El Salvador and its people are so beautiful that it breaks my heart to see them both marred by such violence.
IFSS Loan Offer said…
Somos una compañía de préstamos de préstamos legítima basada en Londres, Inglaterra, con las sucursales de sociedades en Georgia y Texas, Estados Unidos, nuestros préstamos IFSS empresa y limitada de Valores da a Plazo del préstamo a corto y largo plazo a una tasa de interés asequible de 2% a particulares, empresarios y empresarias , s Realtor y empresas para ayudar a aumentar sus suministros de negocios, pagar sus facturas, comprar una casa y pagar la hipoteca de su casa.
Nuestra compañía ofrece préstamos de personal, de negocios, Auto y la hipoteca de la suma de $ 3000 - $ 5 millones de USD. También para obtener un préstamo de nuestra empresa no necesita una garantía prendaria o verificación de crédito todo lo que necesita hacer es Así que si usted está en necesidad de un personal, rehabilitación de viviendas, financiamiento de la educación y el préstamo de negocios de hoy, en contacto con nosotros vía e-mail inmediatamente (ifss.loan@w.cn). Tan pronto como esto que recibimos esta información de que se proceda de inmediato con el procesamiento de su solicitud de préstamo. Dios los bendiga y Goodluck. ifss.loan@w.cn